Публікації

З нагоди виставки в рамках форуму Art Kyiv Contemporary 2014 буде представлений каталог робіт Taisha 3,14 різних років

Персона художниці із псевдонімом Taisha 3,14 оповита таємницею. Невелике коло людей знає хоча б її справжнє ім'я. Вона лише починає свій шлях у мистецтві, але вже встигла отримати схвальні відгуки від знаних українських митців.

Творчий псевдонім Taisha 3,14 вибраний не випадково. З дитинства художниця відчувала, що їй некомфортно жити під тим ім'ям, яке записане в її документах. Захоплюючись нумерологією та астрологією, вона отримала духовне ім'я. Перша частина – інтерпретація зменшувально-пестливого справжнього імені художниці. Друга ж частина – число Пі – має особливе символічне значення. Сутність цього числа, його загадковість, нескінченність та абсолютна ірраціональність змушують порівнювати його з самим життям. Можна сказати, що число Пі – алегорія Всесвіту.

Велика частина життя художниці пов'язана зі Сходом, його культурою та духовними практиками. Це вплинуло на її творчість. Наскрізним мотивом її робіт є написи мовою гінді та санскритом. Ці написи – не лише орнаментальне тло,  як здається на перший погляд. Кожен напис означає певну заборону, яка долається у сюжеті полотна. Велика увага приділяється внутрішній енергії та способам її виходу назовні. Художниця рефлексує над важливістю правильного спрямування життєвих сил і небезпекою утримування енергії всередині людини.

Колорит полотен нагадує різноманітну палітру Сходу: впадає в око сонячний жовтий, спекотний помаранчево-рожевий, пустельний піщано-коричневий.
Окрім цього, Taisha 3,14 використовує власну систему знаків та символів, які несуть сакральний характер. Основним таким символом є серце, яке трапляється у більшості робіт. Це і анатомічно правильні зображення, які можуть супроводжуватися імітацією кардіограми; це також і підкреслено схематичні серця. В роботах художниці неодноразово можна побачити зображення мотоцикла, що, ймовірно, символізує її боротьбу із власними страхами. Окремим елементом варто виділити павука, який регулярно з'являється на полотнах. Це є ще одним способом поглянути страхові у вічі та зробити крок до його подолання.

Художниця активно використовує елементи стріт-арту. На заздалегідь нанесеному фоновому принті вона розміщує трафаретні зображення та навмисне недбалі написи – елементи, які ми звикли бачити на стінах, а не на полотнах. Деякі картини мають розкреслене клітинкою тло, що робить їх схожими на географічну мапу. Ця гра в інфантильність дивовижним чином переплітається зі східними мотивами. Разом все це складає власний внутрішній світ художниці.

* * *

Роботи “Лава” і “Мозок” присвячені потенційній енергії, яка схована в кожній людині. Художниця вказує на важливість правильного використання внутрішніх сил. Вона порівнює їх з насінням, яке мусить прорости, або лавою, яка має вирватися з вулкану. Художниця застерігає: енергія, яка стримується всередині або витрачається на стереотипні забаганки суспільства, буде націлена проти самої людини. Якщо насіння не виросте квіткою, коріння розірве душу зсередини, а вулкан вибухне під тиском лави. Нехарактерна для творчого доробку художниці червоно-чорна гама кольорів вказує на вогненну природу людської енергії.

* * *

Провідним мотивом у творчості Taisha 3,14 є кохання. Майже в кожній роботі можна знайти зображення серця. Для художниці любов — не менш екстремальна річ, ніж їзда на мотоциклі. І те, і інше для неї — це перевірка на мужність. Можливо тому серце і жінка на мотоциклі часто зображені поруч на її картинах

* * *

Емоційною реакцією художниці на останні події в Україні стала серія об’єктів, об’єднаних назвою «Побічні реакції». Це попереджувальні знаки, які майже кричать – ПОБЛИЗУ ТАНКИ! Кріплення об’єктів складені зі шматків різних малюнків, що символізують проблему та спровоковану нею дію. Зверху закріплені справжні попереджувальні знаки, на яких пензлем художниці нанесені символи потенційних побічних явищ та можливої матеріалізації чогось жахливого:

  • хвороба → потребує ліків → можливі побічні ефекти;
  • неправильний президент → невдоволення → можлива війна;
  • жадібність → беззаконня → можлива в’язниця;
  • милосердя → тяжка праця → можлива нагорода;
  • добро → робити добро → можлива або вдячність, або покарання;
  • зло → робити зло → можливе покарання;
  • любов → шлюб → можливе розлучення;
  • бажання → прагнення → можливе спустошення;
  • духовність → молитовність → можливе єднання з Божественним;
  • медитація → мовчання → можлива тиша розуму.
Автор: Роксолана Макар, мистецтвознавець